- vom 3.3.2022
THE GLOBAL PUBLIC HEALTH CURRICULUM
Specific Global Health CompetencesIn: South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)6.2.2018Guest Editorial
Methodological Issues in Longitudinal Analyses of Criminal ViolenceIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 8 H. 2, S. 190-19817.6.2015Guest Editorial
Intimate Partner Violence as a Global ProblemIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 7 H. 2, S. 198-20228.10.2013Guest Editorial
Qualitative Research on PrejudiceIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 7 H. 1, S. 50-5612.6.2013Guest Editorial
Processes of Radicalization and De-RadicalizationIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 6 H. 1, S. 4-1014.5.2012Guest Editorial
The Nexus of Violence, Violence Research, and Development. Introduction to the Focus SectionIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 5 H. 1, S. 4-1230.6.2011Group-based Compunction and Anger
Their Antecedents and Consequences in Relation to Colonial ConflictsIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 9, S. 90-1054.4.2016Governance, Security and Culture
Assessing Africa’s Youth BulgeIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 5 H. 2, S. 292-30330.11.2011Globalization and Shifting Gender Governance Order(s)
In: JSSE - Journal of Social Science Education25.8.2005Global Englishes in the Classroom
From Theory to PracticeIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 4, S. 26-404.5.2020Global Citizenship Education for Global Citizenship?
Students’ Views on Learning About, Through, and For Human Rights, Peace, and Sustainable Development in England, India, New Zealand, South Africa, and SwedenIn: JSSE - Journal of Social Science Education, Jg. 19 H. 418.12.2020Gleichberechtigte Teilhabe im Sportunterricht – eine videobasierte Lehrveranstaltung zu heterogenen Schülervoraussetzungen
In: Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Jg. 3 H. 1, S. 382-40525.3.2020Gesundheit, Zufriedenheit und Belastung in Lehrer*innenbildung und -beruf
Exemplarische Studien zu wenig beachteten PhänomenenIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 5, S. 1-517.11.2020Gesundheit und Arbeitszufriedenheit von Lehrer*innen? Eine Argumentationsmusteranalyse über Zufriedenheit und Wohlbefinden im Arbeitsleben von Lehrer*innen
In: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 5, S. 30-4417.11.2020Geschlecht erleben – Einige theoretische Überlegungen zum Eigensinn des Leibes und der Materialität von Geschlecht
In: IZGOnZeit. Onlinezeitschrift des Interdisziplinären Zentrums für Geschlechterforschung (IZG), H. 5, S. 35-441.1.2016Germanistische Literatur- und Mediendidaktik
Selbst- und Fremdpositionierungen im Zuge der Entwicklung der DisziplinIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 3 H. 5, S. 113-12227.10.2021