- vom 3.3.2022
Turkey’s New Citizenship and Democracy Education Course
Search for Democratic Citizenship in a Difference-Blind Polity?In: JSSE - Journal of Social Science Education20.12.2011Transkulturelle Kompetenz im Spanischunterricht
Sensibilisierung für Identitätskonstruktionen durch Übersetzungsprozesse im Werk von Rosario FerréIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 4, S. 74-8720.6.2020Transitional Justice
History-Telling, Collective Memory and the Victim-WitnessIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 7 H. 1, S. 36-494.3.2013Transitional Justice and the Quality of Democracy
In: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 7 H. 2, S. 298-31326.10.2013Transition to Democracy and Citizenship Education in Portugal
Changes and Continuities in the Curricula and in Adolescents’ Opportunities for ParticipationIn: JSSE - Journal of Social Science Education15.12.2008Transforming rural education in Colombia through family participation
The case of school as a learning communityIn: JSSE - Journal of Social Science Education, Jg. 18 H. 4, S. 67-8027.2.2020Transformed Institutions – Transformed Citizenship Education? Remarks on the Current Situation in Spain
In: JSSE - Journal of Social Science Education3.2.2008Toward holistic governance in an interdependent world
In: South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)26.11.2017Torture as Theatre in Papua
In: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 10, S. 77-9217.10.2016To What Extent do Civic Education Curricula and Textbooks Establish Foundations for Developing Active Citizens in the Republic of Macedonia?
In: JSSE - Journal of Social Science Education, Jg. 18 H. 323.10.2019Time for action towards a sustainable future
a policy brief for “Green Supermarkets”In: South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)25.8.2021Theoriegeleitete Praxisreflexion als Professionalisierungschance
Modellierung, Konzeptualisierung und Analyse fachspezifischer Reflexionsprozesse von LehramtsstudierendenIn: Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Jg. 3 H. 2, S. 325-34428.1.2020Theoriebasierte Fallreflexion (TFR) im Praxissemester
Didaktische Umsetzung und EvaluationIn: Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Jg. 3 H. 1, S. 461-47922.4.2020Theoretische Implikationen zum Umgang mit Kontingenzphänomenen in Studium und Unterricht
Anmerkungen aus sportpädagogischer SichtIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 3, S. 35-4420.2.2020The Talk-and-Action Approach to Citizenship Education. An Outline of a Methodology of Critical Studies in Citizenship Education
In: JSSE - Journal of Social Science Education15.12.2008Teen Dating Violence in French-speaking Switzerland
Attitudes and ExperiencesIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 8 H. 2, S. 305-31522.6.2015Teachers’ Perspectives in Portugal and Recent Institutional Contributions on Citizenship Education
In: JSSE - Journal of Social Science Education3.2.2008Tackling Cyberbullying
Review of Empirical Evidence Regarding Successful Responses by Students, Parents, and SchoolsIn: International Journal of Conflict and Violence (IJCV), Jg. 6 H. 2, S. 283-29214.9.2012Der Totenkopfschwärmer im Biologieunterricht
Die Aufzucht des Totenkopfschwärmers (Acherontia atropos) im KlassenzimmerIn: BU praktisch - Das Online-Journal für den Biologieunterricht, Jg. 2 H. 36.8.2019A Trinity of Transformation, Europeanisation, and Democratisation? Current Research on Citizenship Education in Europe
In: JSSE - Journal of Social Science Education3.2.2008