First half century of the Association of Schools of Public Health in the European Region
In: South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)20.4.2016Five years of the South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)
Focusing on health systems in transition and global healthIn: South Eastern European Journal of Public Health (SEEJPH)23.9.2018Flexible Sample Environment for the Investigation of Soft Matter at the European Spallation Source: Part II—The GISANS Setup
In: Applied Sciences, Jg. 11 H. 92021Flexible Sample Environments for the Investigation of Soft Matter at the European Spallation Source: Part I—The In Situ SANS/DLS Setup
In: Applied Sciences, Jg. 11 H. 92021Flexible Sample Environments for the Investigation of Soft Matter at the European Spallation Source: Part III—The Macroscopic Foam Cell
In: Applied Sciences, Jg. 11 H. 112021FliMax, a novel stimulus device for panoramic and highspeed presentation of behaviourally generated optic flow
In: Vision Research, Jg. 43 H. 7, S. 779-7912003Fördern, aber wie? Gemeinsam auf dem Weg zu einem Konzept für unsere Schule
In: Fördern, Jg. 32, S. Beilage ff.2014Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehrkräften bei Aufgaben der Bruchrechnung
In: Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Jg. 3 H. 1, S. 492-5097.5.2020Forschendes Lernen entdecken, entwickeln, erforschen und evaluieren
In: Die Hochschullehre: Interdisziplinäre Zeitschrift für Studium und Lehre, Jg. 4, S. 389-4062018Forschungsperspektiven auf Unterricht im Spannungsfeld von Kontingenz und Kontinuität
Einführung in das ThemenheftIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 2 H. 3, S. 1-520.2.2020Forschungsperspektiven auf Unterricht im Spannungsfeld von Kontingenz und Kontinuität: Einführung in das Themenheft
In: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung, Jg. 2 H. 3, S. 1-52020Fortbildung "Leistungsbewertung" des DAV NRW
Berichte zweier TeilnehmerinnenIn: Latein und Griechisch in Nordrhein-Westfalen, Jg. 2 H. 1, S. 19-2021.9.2021