Titelaufnahme
Titelaufnahme
- TitelAcademia’s Stockholm Syndrome: The Ambivalent Status of Rankings in Higher Education (Research)
- Verfasser
- Enthalten inInternational Higher Education, Jg. 107 H. Summer Issue, S. 11-12
- Erschienen
- SpracheEnglisch
- DokumenttypAufsatz in einer Zeitschrift
- Schlagwörter
- URN
- DOI
Zugriffsbeschränkung
- Das Dokument ist frei verfügbar
Links
- Social MediaShare
- NachweisKein Nachweis verfügbar
- IIIF
Dateien
Klassifikation
Abstract
Academia has an ambivalent relationship with rankings. Academics complain constantly about them; yet, they always look for ways to “fix” them. Higher education scholars researching rankings often also exhibit a similar kind of ambivalence. The author argues that this ambivalence contributes to the further entrenchment of rankings as a practice in higher education, and calls for a heightened appreciation of reflexivity in research on this subject.
Statistik
- Das PDF-Dokument wurde 5 mal heruntergeladen.
Lizenz-/Rechtehinweis