'Helicobacter pylori' infection is associated with different gastric diseases, notably gastric cancer. The present study is aimed at comparing the effectiveness of various 'H. pylori' eradication regimens among adult and pediatric patients. A total of 3178 (396 children) patients were recruited. 'H. pylori' infection was diagnosed by nuclear stable isotopic 13C urea breath test (UBT) and positive patients were randomly allocated first-line eradication regimens. The second or third-line regimens were assigned to those who had failed first-line treatment. A negative UBT at least 4 weeks after the completion of treatment indicated a successful eradication of 'H. pylori'. Eradication rates (ER) by per-protocol (PP) and intention-to-treat (ITT) analysis were recorded. The overall prevalence of 'H. pylori' infection was 61.2% and slightly higher in males as compared to females. The modified concomitant therapy showed higher PP (77.8%) and ITT (72.7%) ER as first-line treatment. Among second-line therapies, PP/ITT ER of 63.6% / 55.3% were observed for quadruple therapy in adults. Standard triple therapy with probiotic and modified concomitant therapy as first-line and quadruple therapy as a second line thus is the choice for 'H. pylori' eradication in adult gastric disease patients. In pediatric patients, standard triple therapy was more effective as a first-line with about 68.8% ER.
Titelaufnahme
- TitelUpdate on the eradication of 'Helicobacter pylori' infection in adult and pediatric patients from the northern region of Pakistan
- Verfasser
- Enthalten inMercator Journal of Biomolecular Analysis, H. Mercator Journal of Biomolecular Analysis, S. 1-9
- Erschienen
- SpracheEnglisch
- DokumenttypAufsatz in einer Zeitschrift
- Schlagwörter (DE)
- Schlagwörter (EN)
- URN
- DOI
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- Nachweis
- IIIF
Eine 'Helicobacter pylori'-Infection ist mit verschiedenen gastrischen Krankheiten assoziiert, insbesondere Magenkrebs. Diese Studie vergleicht die Effizienz verschiedener 'H. pylori'-Ausrottungs-Methoden bei erwachsenen Patienten und Kindern. Insgesamt wurden 3178 (396 Kinder) Patienten rekrutiert. Eine 'H. pylori'-Infection wurde mittels 13C-Harnstoff-Atemtest (UBT) diagnostiziert, und positive Patienten wurden nach dem Zufallsprinzip verschiedenen "first-line" Behandlungsverfahren zugeordnet. "Second" oder "third-line"-Behandlungen erhielten diejenigen, bei denen die erste Behandlung nicht erfolgreich war. Ein negativer UBT mindestens 4 Wochen nach der Beendigung der Behandlung indizierte die erfolgreiche Vernichtung von 'H. pylori'. Ausrottungsraten (ER) durch "per-protocol (PP)" und "intention-to-treat (ITT)"-Analysen wurden erfasst. Mit 61.2% waren etwas mehr Männer als Frauen infiziert. Die "modified concomitant"-Therapie zeigte höhere PP (77.8%) und ITT (72.7%) ER als erste Behandlung. Bei den "second-line"-Therapien wurden PP/ITT ER von 63.6% / 55.3% für die "quadruple"-Therapie in Erwachsenen beobachtet. Die "standard triple"-Therapie mit Probiotic und die "modified concomitant"-Therapie als "first" und die "quadruple"-Therapie als "second-line" ist daher die Wahl für eine 'H. pylori'-Vernichtung in erwachsenen Patienten mit gastrischen Krankheiten. In Kindern war die "standard triple"-Therapie effizienter als "first-line"-Behandlung mit ~68.8% ER.
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