Advantages of Eye-Gaze over Head-Gaze-Based Selection in Virtual and Augmented Reality under Varying Field of Views
Blattgerste, Jonas ; Renner, Patrick ; Pfeiffer, Thies2018Affective computing with primary and secondary emotions in a virtual human
Becker-Asano, Christian ; Wachsmuth, IpkeIn: Autonomous Agents and Multi-Agent Systems, Jg. 20 H. 1, S. 32-49Attention Guiding Techniques using Peripheral Vision and Eye Tracking for Feedback in Augmented-Reality-based Assistance Systems
Renner, Patrick ; Pfeiffer, Thies2017Frischer Wind in der CAVE: Realisierung und Evaluation einer multimodalen virtuellen Welt
Fröhlich, Julia ; Wachsmuth, Ipke ; Gausemeier, Jürgen (Hrsg.) ; Grafe, Michael (Hrsg.) ; Meyer auf der Heide, Friedhelm (Hrsg.)In: Augmented & Virtual Reality in der Produktentstehung, HNI-Verlagsschriftenreihe (Bd. 311), Jg. 311, S. 191-2032013Combining multi-sensory stimuli in virtual worlds - a progress report
Fröhlich, Julia ; Wachsmuth, Ipke ; Shumaker, Randall (Hrsg.)In: Virtual Augmented and Mixed Reality. Designing and Developing Augmented and Virtual Environments, Jg. 8525, S. 44-54Evaluation of binocular eye trackers and algorithms for 3D gaze interaction in virtual reality environments
Pfeiffer, Thies ; Latoschik, Marc Erich ; Wachsmuth, IpkeIn: JVRB - Journal of Virtual Reality and Broadcasting, Jg. 5 H. 16, S. 1660 ff.Cognitively motivated episodic memory for a virtual guide
Rabe, Felix ; Wachsmuth, Ipke ; Filipe, Joaquim (Hrsg.) ; Fred, Ana (Hrsg.)In: ICAART 2012 - Proceedings of the 4th International Conference on Agents and Artificial Intelligence, Jg. 1, S. 524-5272012Neuropsychological assessment of visual selective attention and processing capacity with head-mounted displays.
Foerster, Rebecca M. ; Poth, Christian H. ; Behler, Christian ; Botsch, Mario ; Schneider, Werner X.In: Neuropsychology, Jg. 33 H. 3, S. 309-318Realizing a Low-latency Virtual Reality Environment for Motor Learning
Waltemate, Thomas ; Hülsmann, Felix ; Pfeiffer, Thies ; Kopp, Stefan ; Botsch, Mario2015Simulating wind and warmth in virtual reality: conception, realization and evaluation for a CAVE environment
Hülsmann, Felix ; Mattar, Nikita ; Fröhlich, Julia ; Wachsmuth, IpkeIn: JVRB - Journal of Virtual Reality and Broadcasting, Jg. 11 H. 10A Phong-based concept for 3D-audio generation
Fröhlich, Julia ; Wachsmuth, Ipke ; Dickmann, Lutz (Hrsg.) ; Volkmann, Gerald (Hrsg.) ; Malaka, Rainer (Hrsg.) ; Boll, Susanne (Hrsg.) ; Krüger, Antonio (Hrsg.) ; Olivier, Patrick (Hrsg.)In: Smart Graphics, Jg. LNCS 6815, S. 184-1872011Springen in der Virtuellen Realität: Analyse von Navigationsformen zur Überwindung von Höhenunterschieden am Beispiel von MinecraftVR
Orlikowski, Matthias ; Bongartz, Richard ; Reddersen, Andrea ; Reuter, Jana ; Pfeiffer, Thies ; Latoschik, Marc Erich (Hrsg.) ; Staadt, Oliver (Hrsg.) ; Steinicke, Frank (Hrsg.)2013Stereo vision and acuity tests within a virtual reality set-up
Dankert, Timo ; Heil, Dimitri ; Pfeiffer, Thies ; Latoschik, Marc Erich (Hrsg.) ; Staadt, Oliver (Hrsg.) ; Steinicke, Frank (Hrsg.)2013Towards Continuous Gaze-Based Interaction in 3D Environments - Unobtrusive Calibration and Accuracy Monitoring
Renner, Patrick ; Lüdike, Nico ; Wittrowski, Jens ; Pfeiffer, Thies ; Bohn, Christian-A. (Hrsg.) ; Mostafawy, Sina (Hrsg.)2011Virtual Reality basierte Digital Reusable Learning Objects in der Pflegeausbildung - Rahmenbedingungen, Anforderungen und Bedarfe aus pflegepädagogischer Sicht
Pfeifer, Lydia ; Nauerth, Annette ; Raschper, Patrizia ; Freese, Christiane ; Bräkling, Sophia2021Virtuelle Realität zur Bereitstellung integrierter Suchumgebungen
Summann, Friedrich ; Pfeiffer, Thies ; Hellriegel, Jens ; Wolf, Sebastian ; Pietsch, Christian2017Virtuelle Werkstatt: A platform for multimodal assembly in VR
Biermann, Peter ; Jung, Bernhard ; Latoschik, Marc Erich ; Wachsmuth, Ipke2002The visual, the auditory and the haptic – A user study on combining modalities in virtual worlds
Fröhlich, Julia ; Wachsmuth, Ipke ; Shumaker, Randall (Hrsg.)In: Virtual Augmented and Mixed Reality. Designing and Developing Augmented and Virtual Environments, Jg. 8021, S. 159-168