Darwinian ‘blind’ hypothesis formation revisited
Kronfeldner, MariaIn: Synthese, Jg. 175 H. 2, S. 193-218Rezension von: Texttyp und Textproduktion in der deutschen Literatur des Mittelalters, hrsg. v. Elizabeth Andersen u.a., Berlin / New York 2005
Schumacher, MeinolfIn: Das Mittelalter, Jg. 14 H. 2, S. 165 ff.2009"Das System kollabiert"
Birg, HerwigDeconversion: qualitative and quantitative results from cross-cultural research in Germany and the United States of America
Streib, Heinz ; Hood, Ralph W. ; Keller, Barbara ; Csöff, Rosina-Martha ; Silver, Christopher F.2009Democratic Citizenship – A Conditioned Apprenticeship. A Call for Destabilisation of Democracy in Education
In: JSSE - Journal of Social Science EducationDevelopmental neuroplasticity in the hippocampus : an interplay of prefrontal-limbic circuits
Schäfers, Andrea T. U.2009Direct control of an active tactile sensor using echo state networks
Krause, André Frank ; Bläsing, Bettina ; Dürr, Volker ; Schack, Thomas ; Ritter, H. (Hrsg.) ; Sagerer, Gerhard (Hrsg.) ; Dillmann, R. (Hrsg.) ; Buss, M. (Hrsg.)DiSCo - A speaker and speech recognition evaluation corpus for challenging problems in the broadcast domain
Baum, Doris ; Samlowski, Barbara ; Winkler, Thomas ; Bardeli, Rolf ; Schneider, Daniel2009Distinctness effects on VOS order: Evidence from Yucatec Maya
Skopeteas, Stavros ; Verhoeven, ElisabethIn: MIT Working Papers in Linguistics, Jg. 59 H. New Perspectives in Mayan Linguistics, S. 135-152Do syllables matter in visual word recognition? – German evidence extended and reviewed.
Loth, Sebastian ; Davis, Colin J2009Do Underachievers Need Sociology?
In: JSSE - Journal of Social Science Education„Dumpf prasselten die Franzosenschädel noch immer gegeneinander“ – Feindbilder in der biedermeierlichen Jugendliteratur von Gustav Nieritz
Schmideler, SebastianIn: Interjuli. Internationale Kinder- und Jugendliteraturforschung, Jg. 1 H. 2, S. 57-75Dynamiken der Gewalt. Formen und Sinn männlichen Gewalthandelns
In: IZGOnZeit. Onlinezeitschrift des Interdisziplinären Zentrums für Geschlechterforschung (IZG), H. 1, S. 65-82