rAAV Engineering for Capsid-Protein Enzyme Insertions and Mosaicism Reveals Resilience to Mutational, Structural and Thermal Perturbations
Feiner, Rebecca ; Teschner, Julian ; Teschner, Kathrin ; Radukic, Marco ; Baumann, Tobias ; Hagen, Sven ; Hannappel, Yvonne ; Biere, Niklas ; Anselmetti, Dario ; Arndt, Katja M. ; Müller, KristianIn: International Journal of Molecular Sciences, Jg. 20 H. 22RAD sequencing sheds new light on the genetic structure and local adaptation of European scallops and resolves their demographic histories
Vendrami, David ; De Noia, Michele ; Telesca, Luca ; Handal, William ; Charrier, Grégory ; Boudry, Pierre ; Eberhart-Phillips, Luke ; Hoffman, JosephIn: Scientific Reports, Jg. 9 H. 1Ranking Politische Bildung 2018. Politische Bildung an allgemeinbildenden Schulen der Sekundarstufe I im Bundesländervergleich
Gökbudak, Mahir ; Hedtke, Reinhold2019Rapid environmental change in games: complications and counter-intuitive outcomes.
Trimmer, Pete ; Barrett, Brendan J ; McElreath, Richard ; Sih, AndrewIn: Scientific reports, Jg. 9 H. 1A Rational Approach to Tetra-Functional Photo-Switches.
Niermeier, Philipp ; Lamm, Jan-Hendrik ; Mix, Andreas ; Neumann, Beate ; Stammler, Hans-Georg ; Mitzel, Norbert W.In: ChemistryOpen, Jg. 8 H. 3, S. 304-315Raumbezogene Schulentwicklung in einer inklusiven Schule
Zur Nutzungsgeschichte des Unterrichtsgroßraums der Laborschule BielefeldIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung., Jg. 1 H. 1, S. 20-41Raumbezogene Schulentwicklung in einer inklusiven Schule. Zur Nutzungsgeschichte des Unterrichtsgroßraums der Laborschule Bielefeld
Zenke, Christian TimoIn: PraxisForschungLehrer*innenBildung. Zeitschrift für Schul- und Professionsentwicklung, Jg. 1 H. 1, S. 20-41Reasons for not working from home in an ideal worker culture: why women perceive more cultural barriers
Lott, Yvonne ; Abendroth, Anja2019Rechtspopulismus und Geschlecht
In: IZGOnZeit. Onlinezeitschrift des Interdisziplinären Zentrums für Geschlechterforschung (IZG), H. 8Reflexion und Reflexivität in der Lehrerbildung
In: Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, Jg. 2 H. 1, S. 144-159Reflexives Denken
In: FoRuM Supervision - Zeitschrift für Beratungswissenschaft und Supervision, S. 38-53Refugee Crisis in Germany and the Right to a Subsistence Minimum. Differences that ought not be
Davy, UlrikeIn: Georgia Journal of International and Comparative Law, Jg. 47 H. 2, S. 101–183 ff.Reifungsprozesse und fördernde Umwelt
In: FoRuM Supervision - Zeitschrift für Beratungswissenschaft und Supervision, S. 48-53